sedarlah wahai kaum wanita...

Assalamualaikum wbt...

ntah npew mata ak xleh lelap lak lepas bngon td..nk kate minum nescafe,xde laa plak..gypown,ak bknnye dlm stdy mode..hahahax..pape je laa~~

dlm dunie yg serba moden sekarang ni,semuannye dh berubah..memang tidak dinafikan wajah dunie telah brtukar..kadang,manusia sudah lupa pada asal mereka..ak bukan pe..ak tngok ramai sangat cam lupe diri jerk sekarang ni..terutamenye kaum yang bernama wanita..

ak mmg xbleh klaw tengok wanita yg still mngaku Islam tak pakai tudung terutamenye..dhla letak profile pic lam fb gmbar x pakai tudung..ak pantang ngat laa klaw perempuan camtu,tambah2 gy klaw kwn2 ak sndiri..

dh xde maruah keislaman agaknye dalam diri orang camtu..diowank x ingat Allah ke..??ak pun naik heran..pdhal ak asew dlm sukatan matapelajaran pendidikan agama islam pn ade ajar psl menutup aurat neh..

untuk pengetahuan kowank terutamenye para wanita,lelaki ni nafsunye suka akan aurat wanita..ak ad terbaca satu artikel..die tulis lbey kurang camni laa:

"Nafsu lelaki memang tidak dapat dikawal terutamanya apabila berhadapan dengan aurat wanita. Mereka tetap akan mencari peluang untuk melihat aurat wanita. Nafsu mereka akan bergelora apabila melihat aurat wanita. Antara cara lelaki mencari aurat wanita :
  1. Mereka akan cuba untuk melihat rambut. Oleh sebab itu wanita perlu menutup rambut.
  2. Jika rambut wanita sudah tertutup, maka mereka akan cuba meneliti badan wanita pula, bermula dari dada hingga ke pinggang. Oleh sebab itu, wanita perlu melabuhkan tudung mereka biar sampai menutup dada. Wanita juga perlu menjauhkan diri daripada memakai pakaian yang ketat kerana ini akan menampakkan bentuk badan mereka. Carilah pakaian yang tidak menampakkan bentuk badan.
  3. Jika badan wanita sudah ditutup, maka pandangan lelaki akan beralih pula pada pinggul wanita. Oleh sebab itu,wanita harus mengelakkan diri daripada memakai seluar atau kain atau skirt yang ketat.
  4. Jika pinggul wanita sudah tertutup, maka pandangan lelaki akan tertumpu pula pada kaki mereka. Oleh sebab itu, wanita perlu menutup kaki mereka."
hah..camtu laa lbey kurang artiket tu..dari situ kite dapat lihat bahawa rambut wanita lah yg menjadi tarikan utama para pria..sebab tu Rasulullah s.a.w. menegaskan kaum wanita agar menutup rambut..kerana rambut wanita itulah yang akan menaikkan nafsu lelaki..p perempuan skrg ni,dh mcm nothin' happen klaw diowank xpkai tudung..xfhm laa ak..

skrg ni ak tngok makin ramai owg yg dakwa mereka Islam tp freehair..tobat sakit ati tngok..mmg golongan macam ni laa yg Allah s.w.t benci..no wonder bnyk pembuangan ank berlaku skrg neh..semuanye bermula daripada ni lah yang kemudian akn lead kepada zina..nauzubillah..pastu,nyawa bayi xbrdose lak jd mngse..xke bongok owg zaman skrg..

kdg klaw ak tego kwn2 pompuan ak yg freehair,sikit je yg amik cakna..yg len,huh,hampeh..siap dimarahnye plak ak neh..ad yg kate jgn campur urusan die laa,ni zaman moden laa,ni style skrg laa..owg2 camni ak mmg malas nk lyn..ak tego bkn pe..mmg dh jadi kewajipan kite umat Islam untuk menegur kan jika kite trlihat kemungkaran..

so ap yg ak nk gtaw kt sini,kpd yg perempuan,tolong laa tutup rmbut nuh..pkai tudung..insyaAllah,bile kowank start pkai tudung, secara automatik kowank akn cube untuk tutup aurat kowank yg len..ingt Allah gk sket..dhla dunie skrg akhir zaman dh..sedarlah ye~



"Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya." [Surah An-Nur:31]


"Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani." [Surah Al-Ahzab:59] 




kowank teliti lah potongan ayat al-Quran kat ats neh..moge sme2 kite peroleh hidayah-Nya..amin~





posted under |

0 comments:

Post a Comment

Newer Post Older Post Home
Powered By Blogger

A little story 'bout me...

My photo
~simple but complicated ~loves football ~cr7 fanz ~loves add maths ~LONDON 2012..!!here i come..

Powered by Blogger.


.:STUDY is my PRIORITY:.

Delete this widget from your Dashboard and add your own words. This is just an example!

SPM '11 candidatez..!!

targetz :

BM :87%>
BI :85%>
MM :100%
MT :96%>
PAI :85%>
SEJ :80%>
KIM :90%>
FIZ :90%>
BIO :90%>

Followers


Recent Comments